De kosten per klant – een zoektocht?

Welke klant levert het meest op? Welke verkoopkanalen zet ik in? En hoeveel omzet verwacht ik?  Inzicht in het rendement per klant, vestiging of business unit helpt je bij het maken van keuzes. Maar de antwoorden op deze vragen zitten vaak nog verstopt. Waar moet je zoeken, en wat zoek je dan eigenlijk?

Door Alwin Dooijeweerd, april 2018

Bij de zoektocht naar het rendement per klant stuit je vaak op obstakels. Denk bijvoorbeeld aan onduidelijke indirecte kosten, data die achter slot en grendel liggen, en veel te complexe processen. Slimme tooling helpt. De feiten eenvoudig toegankelijk maken voor verschillende onderdelen binnen de organisatie ook. Ontdek alle factoren die van invloed zijn in de infographic.

In het webinar ‘De zoektocht naar rendement’ laten we bovendien zien hoe Customer Value Management inzicht geef in het rendement. Per klant, per vestiging of per business unit. Klik hier om je aan te melden.

Cost & Profitability Management