Webinar – Het rendement per klant… een zoektocht?

Welke klant levert het meest op? Welke verkoopkanalen zet ik in? Hoeveel rendement verwacht ik? Voor veel organisaties zijn dit herkenbare vragen. De antwoorden zijn minder makkelijk te geven. Dit heeft vaak te maken met onduidelijke indirecte kosten, data die achter slot en grendel liggen en veel te complexe processen. In het webinar “De Zoektocht Naar Rendement” lieten we zien hoe je door een stapsgewijs proces meer inzicht krijgt in het rendement per klant of business unit.

Door Alwin Dooijeweerd, juni 2018

De zoektocht naar rendement

Bij de zoektocht naar het rendement per klant stuit je vaak op obstakels. Denk bijvoorbeeld aan onduidelijke indirecte kosten, data die achter slot en grendel liggen, en veel te complexe processen. Slimme tooling helpt. De feiten eenvoudig toegankelijk maken voor verschillende onderdelen binnen de organisatie ook. Deze zoektocht hebben we opgenomen in een infographic. In het webinar nemen we je stapsgewijs mee in deze zoektocht aan de hand van praktijkvoorbeelden.

Bekijk hier de infographic, en ontdek hoe CVM jouw helpt inzicht te krijgen in de zoektocht naar rendement.

Wie waren je voor?

– Wij gaven KPN inzicht in de economic performance van producten en klantgroepen;
– VIVAT inzicht in de kosten van kanalen, klantgroepen, activiteiten en producten;
– RABO inzicht in rendement van waarde ketens, in combinatie met klantgroepen;
– ING inzicht in kosten van waardeketens en activiteiten, ook in combinatie met klantgroepen;
– Farm Frites inzicht in de klantvraag in kilogram, zodat dit vertaald kon worden in euro’s, en in de transportkosten.

Webinar terugkijken?

Cost & Profitability Management