Jaren heeft BPC, net als vele andere consolidatie tools gebruik gemaakt van een Business Warehouse om gegevens in op te slaan. Individuele transacties werden eerst gebundeld voordat zij in deze laag werden opgeslagen. Bij Group Reporting gaat deze ‘tussenlaag’ eruit en wordt er direct geconsolideerd in hetzelfde systeem als waar je transactie zelf zijn opgeslagen.
Buiten dat dit technisch anders is, zal het ook in de praktijk wat veranderingen met zich mee brengen. Zo behoud je bijvoorbeeld dit laagste detail niveau en kun je dat gebruiken voor je analyses. Daarnaast is de verlading van het ene naar het andere systeem niet langer nodig en ben je dus altijd voorzien van actuele cijfers in plaats van een update eens per maand. Dat opent weer deuren voor bijvoorbeeld een snellere maandafsluiting.
Graag vertellen we je gedurende dit webinar meer over dit nieuwe concept van consolideren en de impact op het bijbehorende proces. We vergelijken het met de oplossing die je naar alle waarschijnlijkheid gewend bent waarin we de voor en nadelen van beide oplossingen duidelijk aan bod zullen laten komen.
Wat leert dit webinar jou?
- Wat is real time consolidatie, hoe wordt dit bereikt en levert mij dit voordelen op?
- Zijn er verschillen in de maandafsluiting en is daar winst te behalen?
- Wat is het verschil in integratie en wat zijn de bijbehorende gevolgen?
- Wat zijn de technische vereiste voor beide varianten?
Voor wie is dit interessant?
- Manager Reporting en (Group) Controllers
- Financial Controllers
- IT Managers en Finance Managers
- Managers Accounting
Webinar terugkijken?
Vul je gegevens in om direct de webinar te bekijken.