Publicatie in Deal - Basis implementatiestrategieën voor P2P - Finext

Publicatie in Deal – Basis implementatiestrategieën voor P2P

Hoe implementeer je een purchase to pay-proces? Verleiden? Dwingen? Elke implementatiestrategie heeft zijn voor- en nadelen. Derek Hooyman en Ewald Schaap doen beide basisstrategieën uit de doeken en geven tips om de implementatie soepel te laten verlopen.

Door maart 2016

Bij de implementatie van een purchase to pay-proces (P2P) verandert het soort werkzaamheden dat uitgevoerd wordt slechts beperkt. Immers, bestellingen plaatsen, goederen ontvangen en facturen goedkeuren gebeurt in iedere organisatie. Maar de manier waarop de werkzaamheden uitgevoerd worden, verandert van papier naar elektronisch en van ongestructureerd naar gestructureerd. De eerste stap is in kaart te brengen welke impact het nieuwe P2P-proces heeft op welke stakeholders. In figuur 1 staat een overzicht van de impact die een gestandaardiseerd P2P-proces heeft.

Download hieronder het volledige artikel in Deal!

Heeft u meer interesse in Purchase to Pay artikelen? De volgende verschillende aspecten van de P2P-reis komen ook aan bod: In ‘op zoek naar verborgen schatten’  zijn we ingegaan op de ‘waarom’-vraag. ‘Wie is de reisleider?’ gaat in op het proceseigenaarschap en in ‘Het verzilveren van de businesscase bij Purchase to Pay’ komt de volgende fase aan bod.

Download bijlage
Keten- & Procesoptimalisatie