Next level finance projecten - Finext

Next level finance projecten

Next level finance projecten

Staat je bedrijf aan de vooravond van een fusie, reorganisatie of exponentiële groei? Ben jij in staat om 20% meer omzet te verwerken met de huidige administratieve en financiële organisatie, of gaat er dan waarschijnlijk iets mis? Daar waar een organisatie snel in verandering is, komen wij goed tot ons recht. Wij helpen je om next-level finance te bereiken.

Cijfers liegen niet, maar kunnen vrij eenvoudig de waarheid verhullen. De financiële functie gaat volgens ons dan ook pas goed werken als je ook naar andere afdelingen en informatie kijkt. In een coördinerende rol voor het ontwerpen en inrichten van een hernieuwd, financieel besturingsmodel zorgen we voor meer datakwaliteit én tijd. Stel je voor wat je daar allemaal mee zou kunnen doen. Maak je financiële functie soepel en sterk en verhoog de voorspelbaarheid en het vertrouwen in de financiële functie doormiddel van:

Inrichten, besturen en verbeteren van de Planning & Control cyclus

De mensen in je organisatie doen hun stinkende best, maar vaak wel op de eigen postzegel. Om ‘next level’ te worden, moet je investeren in de keten. Er kunnen immers heel eenvoudig zaken worden gemist of dubbel worden gedaan. Met de complexer wordende wereld van meer data en processen is het volgens ons uitermate belangrijk dat dit end-to-end in de keten wordt ingericht en bewaakt. Wij zien dit als next level business control, ook wel eens omschreven als keten control. Het vraagt niet alleen om kennis van de business, maar ook om kennis van alle facetten binnen de keten, zoals vastlegging, facturatie en de impact die de business met haar requirements hier op heeft. Zo krijg je een planning & control cyclus waarmee je de business gericht, snel en betrouwbaar kunt faciliteren.

Ontwerpen en begeleiden van financiële veranderingstrajecten

Het inrichten van nieuwe wet- en regelgeving vraagt veel van je organisatie. Vaak raakt het meerdere processen, verschillende systemen en diverse afdelingen. Bovendien heeft het projectteam te maken met forse tijdsdruk; de deadline van de invoering van nieuwe regelgeving moet je tenslotte gewoonweg halen. In onze visie is het inrichten van regelgeving een veranderingsproject. Het gaat immers niet alleen om het voldoen aan de nieuwe vereisten, maar ook om het vertalen van de nieuwe requirements naar de processen en systemen.

Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat je de invoering van nieuwe regelgeving juist kunt benutten om de processen eens goed tegen het licht te houden. Kan het slimmer, efficiënter en meer geautomatiseerd? In de praktijk komt het echter nog vaak voor dat er onder tijdsdruk ‘pleisters’ geplakt worden, in de vorm van tijdelijke oplossingen om de wettelijke deadlines te halen. Het is dan zaak om snel een vervolgproject te starten, waarin wel structurele aanpassingen doorgevoerd worden. Zo kun je efficiënt en met zo min mogelijk handelingen voldoen aan de vereisten van (nieuwe) wet- & regelgeving.

Boost je finance ambities

Maakt jouw organisatie een sterke groei door en moet je zaken slimmer gaan aanpakken, ga je fuseren en wil je dat het soepel verloopt of ben je genoodzaakt om te reorganiseren en wil je er sterker uitkomen? Kortom, heb jij een boost nodig in je financiële ambities. Kom met ons in contact voor een sterke en soepele finance functie.

    Finance & Control kwartaalupdate

    Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen rondom Finance & Control?
    Meld je hieronder aan voor onze kwartaalupdate en neem alvast een kijkje in onze Kennisbank.